Kundresan

En uppdaterad bild av kundresan skapar förutsättningar för att vi ska kunna göra rätt satsningar tillsammans

För att komma fram till en strategi för tex en webbtjänst och kunna prioritera bland olika digitala satsningar är en kartläggning av kundresan ett smart första steg. 

Med en aktuell bild av kundresan kommer vi lättare att kunna identifiera möjligheter för att förbättra upplevelsen för era kunder i olika digitala kanaler, däribland webbplatsen. Den kommer också att ge en gemensam bild vilket underlättar samarbete mellan roller och avdelningar.

Kartläggningen av en kundresa kan användas i flera olika syften. Till exempel för att: 

  • Öka försäljningen
  • Sänka kostnaderna
  • Öka kundlojaliteten
  • Prioritera utvecklingsinsatser
  • Produkt och tjänsteutveckla

Läs nedan om hur det går till i praktiken

Hör gärna av dig till oss!

Kanske är det början på ett långvarigt och framgångsrikt samarbete.

/Mia Kim, VD & grundare