Lime CRM - för framgångsrik försäljning och kundvård
Ett modernt och välfungerande CRM (Customer Relationship Management) är nyckeln till en välfungerande verksamhet som vill ligga i framkant vad gäller försäljning och kundvård. Vi har över 25 års erfarenhet av att integrera våra kunders webbplatser med Lime CRM.
Genom att integrera din webbplats med ett CRM, och tillhandahålla ett extranät, kan du fördjupa och förbättra relationen med dina kunder och medlemmar. Vi kan hjälpa er med förstudier, kravställning och integrationslösningar. Vi samarbetar dagligen med konsulter på Lime och vi jobbar både snabbt och tryggt ihop. Ett väl fungerande samarbete som ger de förutsättningar som behövs för en stabil och effektiv kravställning och förvaltning.
Fördelarna med ett modernt CRM:
- Lösningen skapar möjligheter till en betydligt högre servicenivå då tjänsten blir tillgänglig dygnet runt
- Kunder och medlemmar kan (utan inblandning av representanter från företag eller organisation) lösa uppgifter helt på egen hand, s k självbetjäning
- Beroende på hur tjänsten utformas kan man erbjuda kunder och medlemmar bättre möjligheter att själva sätta ihop och konfigurera sina produkter och tjänster vilket därmed leder till högre kundnöjdhet och ökad merförsäljning
- För marknadsförare skapas underlag för bättre statistik och väsentligt bättre möjligheter för att skräddarsy erbjudanden som konverterar
- För företagets kundavdelning/support eller organisationens kansli kan lösningen också innebära mindre belastning då spridning av information kan göras genom t ex nyhetsflöde, FAQ, instruktionsfilm eller på annat sätt inuti lösningen
Användningsområden och lösningar för våra kunder
Lime CRM har blivit ett populärt bland företag och organisationer i Sverige. CRM:et används för att lösa olika typer av behov. Det allra vanligaste är att kunderna använder Lime CRM som ett kund- eller medlemsregister men Lime CRM går att använda i många olika sammanhang. För våra kunder används Lime CRM bl a för:
- Kursdatabaser med hantering av anmälningar, kösystem och kursintyg
- Leadsdatabaser för att samla och hantera leads som genererats på hemsidan
- Medlemsregister som möjliggör self service-tjänster och effektiviserar kundvård och merförsäljning
- Kundregister som ger struktur och ordning i säljprocessen
- Matchningsmotor mellan jobbsökare och platsannonser
- Automatiserad marknadsföring (med Lime Newsletter)
För flera av våra kunder innebär integrationen mellan hemsidan och Lime CRM mer än att "bara" tillgängliggöra och underlätta uppdatering av medlemsregister via hemsidan. Det handlar snarare om att vi tillhandahåller ett verksamhetssystem med kopplingar till både ekonomisystem, kurshantering mm.