HomeMaid - för en enklare och renare vardag
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken Birgitta Josefsson grundade HomeMaid 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.
Tillsammans med en engagerad beställare och ett tight samarbete med både fotograf och copywriters har vi lanserat en helt ny webbplats för städföretaget HomeMaid. Ett kundsamarbete som varat i snart tio år. Den nya webbtjänsten är baserad på CMS-plattformen Umbraco och innehåller förutom en mängd välskrivna texter och fina bilder även ett flertal integrationer med bakomliggande system. Webbplatsen genererar leads i CRM-verktyget Lime och hämtar bokningsbara tidsslottar från Outlook via OpenGraph. Webbplatsen är även integrerad med bottjänsten Gisog och Google reviews. För att hantera kontor och postnummer har vi samarbetat med Geposit, nordens ledande plattform för geografiska data.
Projektet inleddes med en serie workshoppar tillsammans med ledningsgruppen på HomeMaid. Kravställning och idégenerering utgick från en uppdaterad marknadsstrategi, tekniska förutsättningar och givetvis med slutanvändarna i fokus. Utifrån syfte och mål utformades ett nytt koncept och visuell identitet. Tillsammans med copywriters hos KWD Studio utarbetades en ny tonalitet för budskap och formuleringar och ett samarbete med fotografen Stina Svanberg resulterade i en helt ny bildbank.
Webbplatsen innehåller ett avancerat bokningsflöde med flera kopplingar mot bakomliggande system. Leads sparas i Lime CRM där säljorganisationen på HomeMaid tar vid och ser till att affären går i mål.
I lösningen finns även skräddarsydda verktyg för att enkelt kunna hantera kampanjer för HomeMaids olika samarbeten och för att kunna rikta kampanjer och erbjudanden mot olika geografiska målgrupper.
Den nya webbplatsen kan ni se på www.homemaid.se.
Nu ser vi fram emot att fortsätta samarbetet med HomeMaid för att följa upp resultatet av den nya webbtjänsten och fortsätta förädla flöden, innehåll och funktion för att ytterligare stötta HomeMaid i sitt arbete, att med hjälp av engagerade och trygga medarbetare, leverera städtjänster på toppnivå.
Om ni behöver städhjälp från ett städföretag som verkligen bryr sig om sina medarbetare, som värnar om schyssta arbetsvillkor och som erbjuder en nöjdhetsgaranti för sina kunder - boka ett hembesök här.